CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, April 30, 2011

-kau pergi tanpa sebab-

Kau gadis yg cantik,kau maharani ku yg ku puja selama nie kau jugalah segalanya bagi aku. Tapi kenapa semua nie berlaku pada diri aku? apa salah aka sampai kau buat aku macam nie? bagi la alasan yg kukuh kenapa kau lakukan sebegini rupa terhadap aku? 


aku masih ingat lagi sewaktu berputiknya cinta aku dan dia. hmmmmm time tuh aku rasa akulah orang yang paling gembira sekali. setiap hari aku dan dia bermain kata-kata cinta. Bebalas-balas mesej. Aku rasa waktu itu tidak akan dapat berputar balik..yang tinggal hanyalah kenangan semata-mata. Kami juga pernah berjanji antara satu sama yang lain bahawa aq ku dan dia tidak akan tinggalkan antara satu sama yang lain..tapi ternyata janji hanyalah  janji yang dapat diluahkan. Aku juga masih ingat lagi tarikh keramat yang kami ciptakan pada 14 April 2011 tepat pada jam 12.00 malam. Pada waktu itu kami mengistiharkan bahawa kami adalah sepasang kekasih yang akan bahagia sampai bila-bila. Tapi pada suatu hari aku tidak sangka bahawa perkara yang buruk akan belaku pada diri aku. Aku tidak tahu kenapa boleh jadi sampai mcm nie sekali puncanya hanyalah lambat sent mesj kepada si dye. Walaupun itu bkn slah aku, aku tetap mengalah kepada si dye.. aku tidak sangka aku telah melemparkan tuduhan yg tidak boleh diterima olehnya. Sampaikan  si dye tidak boleh menrimanya. Dan aku masih ingat lagi bahawa hari yang kami bergaduh tuh pada hari sabtu 23 April 2011. Puas aku memujuknya tapi beliau tidak endahkan langgsung pangilan mahupun mesej. Tapi keesokan harinya si dye telah ok bersama aku.aq rasakan dunia ini ceria semula. Aku gembira sangat kerana beliau sudah tidak mengambil hati atas kata-kata aku itu.


Pada suatu malam yang agak sejuk kerana pada waktu itu hujan yang sangat lebat badan dan kaki ku menggeletar bahawa aku telah mendapat mesej yang mengatakan bahawa si dye ingin memutuskan hubungan dan ingin berhenti sampai disini sahaja percintaan aku dan dia. Aku tidak mengerti kenapa si dye bertindak sedemikian rupa di dalam mesej itu berbuyi begini "pa i think we should break off" setelah aku membaca mesej itu aku terus tiada mood ingin makan, aku rasa bagaikan dunia ini gelap gelita. Selepas itu aku ingin kan penjelasan daripada si dye tapi jawapannya hanyalah "maaf pa, ma belum sedia nk couple" WTH!! ape makna semua ini??kalau aku tahu begini reaksinye alamatnye memang tak lame hubungan aku dan si dye nie kekal. Walaupun begitu aku hanya teruskan hubungan au ngan si dye dan seolah-olah benda ini semua tidak pernah berlaku. Setelah beberapa hari telah belaku aku dikejut dengan kata-kata si dye yg di luah kan di dalam ruangan sosial FACEBOOK yang berbunyi begini. "ekal shirazi..saya mintak maaf tok terakhir kalinye" selepas membaca sahaja wall si dye aku terus pergi profile si dye. Yepppp..tepat sekali sangkaan aku bahawa si dye telah meletakakn dirinye sebagai single!!.. yew terima kasih kepada awak yew kerana membuat saya begini. yew la kan sape yg tak panas pabila seorang perempuan memainkn perasaan lelaki yang selama nie menatang perempuan itu bagaikan minyak yang penuh. Tapi ini balasan yang aku dapat daripada si dye. tapi tak pe aku tak kan berdendam dengan si dye walaupun ini bukan pertama kali dye buat kat aku. Aku juga bercadang ingin membuat temu janji dengan si dye dan aku juga sudah pun membuat persiapan utk bertemu dengannya yang aku sangkakan bahawa temu janji yang pertama kali itu adalah temu janji yang sangat bermakna bagi ku tapi apabila terjadi begini aku bagaikan patah hati bila sudah terjadinya tragedi ini. Jadi kepada wanita yang aku bahasakan dirinya sebagai si dye itu aku harap kau akan doa kan kau yang teraik dan dapat teman lelaki yang cukup baik daripada aku ok..

PESANAN : KEPADA LELAKI-LELAKI YANG DILUAR SANA APABILA ANDA MENGALAMI SITUASI YANG MACAM SAYA INI, ANDA TIDAK SEHARUSNYA BERDENDAM KEPADA WANITA YANG MEMPERLAKUKAN BEGINI TERHADAP ANDA.. MALAH ANDA SEHARUSNYA TERIMA HAKIKAT BAHAWA ZAMAN SEKARANG INI WANITA JUGA ADA YANG SANGGUP MENGKHINATI KITA WALAUPUN DIA MENGUCAPKAN BAHAWA BELIAU SANGGUP SEHIDUP SEMATI TAPI KATA-KATA ITU HANYA DUSTA SEMATA-MATA. JADI BERDOALAH KEPADA YANG MAHA ESA SUPAYA DAPAT TEMUKAN WANITA YANG SOLEHA LAGI SETIA KEADANYA. AMIN




2 comments:

  1. ekal ! ayat kau dah mcm nakk buad krgn bm laa .
    gud job (:
    hee . suka suka suka

    ReplyDelete
  2. hahahaha..biase la dok..
    kt blog nie kne gune ayt full..
    t lau wat shotfom bnyk sngat owg ta
    pham lak kn...huuhuhuu

    ReplyDelete